Skip links

Oma’s Soep

Het samenbrengen van studenten en ouderen was wat de ondernemers achter Oma’s Soep wilde bereiken. Een initiatief dat in Amsterdam was begonnen zocht een weg om zich ook naar Groningen te verplaatsen. De Challenge van 2018 was voor hen de start.

“We brengen oud en jong samen, met als bijkomstigheid duurzaamheid.”

Anouk (Oma’s Soep)

Het initiatief begon heel laagdrempelig, vaste avonden waarin een groepje van studenten en ouderen gezamenlijk soep maken. Van de €800,- bijdrage van de challenge werken soeppannen, schorten, boulionblokjes en lepels gekocht. Om de kosten te drukken haalden ze de overgebleven groentes van de markt. Wat indirect voedselverspilling tegengaat.

Ambitie

Toen zij in de finale in aanmerking kwamen voor de hoofdprijs van €5.000,- begon de ambitie te groeien. Van dit bedrag kocht Oma’s Soep een bakfiets waarmee ze hun soep op festivals konden verkopen. Ondertussen is Oma’s Soep bij 4 franchise Albert Heijn winkels te verkrijgen.

Daarnaast werkt Oma’s Soep samen met Omapost in het organiseren van bingoavonden en andere gezellige activiteiten.

Marijn Tiedemann en Anouk Delissen van Oma’s Soep.